av | 20 jan, 2025 | Nyheter

Zoe

Startet eget tilbehørs merke!

Zoe Accessories

Vil du fortelle litt om deg selv og din bedrift? 

Mitt navn er Mari, en 25 år gammel jente fra Mandal som alltid har hatt en lidenskap for smykker og tilbehør. For noen år siden, under et besøk i gamlebyen i Split, kom jeg over en sjarmerende butikk med et bredt utvalg av produkter for enhver stil, til rettferdige priser og god kvalitet. Denne opplevelsen inspirerte meg til å skape et lignende konsept i det norske markedet, og dermed ble Zoe Accessories født.

Hva er dine visjon og mål?

Zoe Accessories oppsto fordi jeg følte det manglet en aktør i det norske markedet som kunne tilby et alternativ mellom lavpriskjeder og dyre merkevarer. Jeg ønsket å bevise at det er mulig å kombinere kvalitet og eksklusivt design uten at det trenger å koste skjorta. Vår filosofi er å tilby mest mulig kvalitet per krone du bruker, og vi tørr å påstå at det er utfordrende å finne like god opplevd kvalitet til vår pris i dagens marked. Dette reflekteres også i de positive tilbakemeldingene fra våre kunder.

Hvordan kan Zoe Accessories berike salongene?

Hos Zoe Accessories er vi stolte av å tilby smykker og accessories som kombinerer høy kvalitet med rimelige priser. Våre produkter er laget av materialer som rustfritt stål og 925 sterlingsølv, hvorav noen er gullforgylt, noe som sikrer både holdbarhet og et eksklusivt utseende. 

På bakgrunn av at en hårklipp eller farging ofte er mye høyere enn prisen på våre produkter, ser vi at kunder opplever våre smykker som et rimelig tillegg, noe som fører til økt mersalg i salongene sammenlignet med dyrere produkter.

Ved å selge våre produkter i frisørsalongen kan frisørene:

Forsterke kundeopplevelsen:
Tilby kundene en helhetlig skjønnhetsopplevelse ved å kombinere deres nye frisyre med våre elegante smykker, noe som kan øke deres tilfredshet med frisyren og selvfølelsen.

Skille deg ut fra konkurrentene:
Ved å tilby unike og prisgunstige produkter kan salongen bli et lokalt hotspot for både hårpleie og tilbehør, og dermed tiltrekke seg flere kunder.

Ved å inkludere Zoe Accessories i salong kan salongen tilby kundene det lille ekstra som forsterker deres positive opplevelse og selvfølelse etter en frisørtime.

Hva ser du på som personlige utfordringer som gründer i Norge?

Å starte og drive Zoe Accessories har vært en utrolig lærerik reise, men den har også bydd på utfordringer. Den mest betydningsfulle for meg har vært å balansere tiden mellom å bygge opp bedriften og å være nybakt mor til en nydelig sønn. Å kombinere gründerlivet med graviditet og småbarnsomsorg er ikke alltid lett, noe som har hatt en tendens til å gå utover gründer-tilværelsen.

I tillegg har jeg kjent på frykten for andres meninger og den såkalte janteloven, som kan være en psykisk belastning for mange gründere.

Å overvinne denne “styggen på ryggen” har vært en viktig del av min personlige utvikling som entreprenør.

Til tross for disse utfordringene, er jeg stolt av hva jeg har oppnådd med Zoe Accessories og ser frem til å fortsette denne spennende reisen når jeg fremover får enda mer tid og mulighet til å fokusere på bedriften.

Mer fra Salongnytt

Frisør Pernille sine tips på sosiale medier!

Frisør Pernille sine tips på sosiale medier!

Frisør Pernille sine tips på sosiale medier! @pernillefrisor Hva er dine beste tips for en bedre instagram profil for frisører? Start med et klart og tydelig navn, et tydelig profilbilde som viser ansiktet ditt og ikke så mye annet rundt som distraherer.Tenk over hva...

les mer
Messen både influensere og bransjen ikke burde gå glipp av!

Messen både influensere og bransjen ikke burde gå glipp av!

Messen både influensere og bransjen ikke burde gå glipp av! Arrangører: Tone Skipa og Anki Hansen@oslobeautyexpo Hvordan startet ideen bak messen og hva er det beste med å arrangere en slik messe?Ideen startet med at jeg besøkte en PR-messe i Stockholm, og tenkte at...

les mer
Skapte egen eksklusiv vitamindrikk FRÖYJA

Skapte egen eksklusiv vitamindrikk FRÖYJA

Skapte egen eksklusiv vitamindrikk FRÖYJA Grunder: Joanna Ahlbom / FRÖYJA / StockholmHvordan ble FRÖYJA til og hva var visjonen bak produktet fra start?Som hudterapeut møter du hver dag mennesker som ønsker bedre hudhelse og vakrere, mer strålende og mer ungdommelig...

les mer