av | 5 des, 2023 | Erfaringer, Nyheter

Velvære fotografen

Velvære Fotografen: Kunst, Lidenskap og Ekte Historier, er det som selger

Å formidle essensen av velvære, skjønnhet og autentisitet i en verden full av bilder og informasjon kan være en utfordrende oppgave.
Liss Hege Eriksen, en tidligere salongeier og nå lidenskapelig kunstner og fotograf, ønsker å bane vei med sine konsepter også laget for velværebransjen.

Gode Bilder + God Historiefortelling = Godt Salg

Erfaringen fra salongverdenen har lært Liss Hege verdien av å presentere produkter og behandlinger på en måte som skaper oppmerksomhet og engasjement i sosiale medier. Hun hevder at formelen for vellykket salg ikke bare handler om gode bilder, men bilder som forteller en historie.

I en hektisk hverdag er det en utfordring å fange oppmerksomheten til potensielle kunder på sosiale medier. Her kommer betydningen av gode bilder tydelig frem. Liss Hege ser at bildene må snakke høyt og tydelig for å skape “stopp effekt” og tiltrekke seg oppmerksomheten til publikum.

Liss Heges lidenskap som kunstner og fotograf er smeltet sammen med hennes erfaring som salongeier, og har resultert i et spennende miksmedia prosjekt. Dette prosjektet tar sikte på å løfte frem friske og sunne mennesker i alle former og fasonger, og skape mer fokus på autentisitet.

“I en verden der det å både se ekte ut og være seg selv blir målet, ønsker jeg å være en drivkraft for denne endringen,” sier Liss Hege. “Ekte mennesker inspirerer oss til å være den beste versjonen av oss selv, og dette er ofte grunnen til at kunder oppsøker salongen – for å finne sitt fineste uttrykk for sin personlighet.“

Liss Hege reflekterer over den utbredte bruken av plakater, markedsmateriell og bilder som ikke viser ekte mennesker. Hennes mål er å spre budskapet om å være ekte gjennom hennes konsepter, ikke bare innen velværebransjen, men også i andre sektorer.

Med et ønske om å utfordre normene og bidra til en verden der ekthet er i fokus, representerer Liss Hege Eriksen en nyskapende kraft innen velværebransjens markedsføring. Hennes miksmedia prosjekt er ikke bare et kunstnerisk uttrykk, men også en bevegelse mot å omfavne og feire den unike og ekte skjønnheten i hver enkelt av oss.

Liss Hege deler sine prosjekter i flere kanaler på sosiale medier som @lissyshoot og lissy_world

Mer fra Salongnytt

Intervju med daglig leder Lotte Vikan

Intervju med daglig leder Lotte Vikan

Intervju med daglig leder Lotte Vikan: – Vi vil skape et sted der alle kan være seg selvSalongnytt har snakket med daglig leder ved Hår Munkegata, Lotte Vikan, for å høre mer om reisen til salongen, konseptet bak, og hvordan de jobber for å løfte frisørbransjen i...

les mer
Et spørsmål om fremtiden til produktsalg i frisørbransjen

Et spørsmål om fremtiden til produktsalg i frisørbransjen

Et spørsmål om fremtiden til produktsalg i frisørbransjenProdukter har i mange år vært en viktig del av frisørens hverdag – både som en naturlig forlengelse av behandlingen i stolen, og som en viktig inntektskilde i salongen.Likevel er det ingen hemmelighet at...

les mer
Sett av tid til menneskene bak saksen

Sett av tid til menneskene bak saksen

Sett av tid til menneskene bak saksenI frisørbransjen er det lett å bli fanget av hverdagsstresset. Kundene står i kø, kalenderen er fullbooket, og fokuset ligger ofte på å levere den beste behandlingen. Men bak hver perfekt klipp og fornøyd kunde står et menneske –...

les mer